Referenties/ervaringen

F.H., 2-VWO:

Ik vond het een hele leuke dag en denk dat ik er ook iets mee kan en zeker ga toepassen.

Ik vond het fijn dat we pauzes ertussen hadden. Je legt het fijn uit en niet te snel.

R., 3-VWO:

Ik vond het leuk en snel gaan.

Ik heb zeker wat geleerd en vooral met de grote stukken tekst.

Ik snap het plannen een stuk beter.

F.C., 2-VWO:

Ik vond het erg leuk, gezellig en leerzaam.

Ik hoop dat het op school nu beter gaat met leren.

 

Ik zou het zeker aanraden als je ergens moeite mee hebt op school.


Moeder van E. 13 jaar (VMBO-T):

Het was altijd een hele strijd voordat E. aan haar huiswerk begon. Het heeft lang geduurd voordat het voor ons als ouders helder was dat ze niet wist hoe ze het aan moest pakken.

E. heeft heel veel geleerd bij Hilde. Ongelooflijk wat er bereikt is op die ene zaterdag!

Het plannen kan ze nu nagenoeg zelfstandig. Wij kijken als ouder nog af en toe mee. Dit staat ze nu ook toe!

Ook weet ze nu op welke manier ze kan en moet leren en ze doet dit ook.

Als we eerder weet hadden gehad van de begeleiding van Hilde dan hadden we E. dit meteen laten doen voordat ze op het VO gestart was!

Dankjewel Hilde! We raden jouw bedrijf bij familie en vrienden zeker aan!

 

K. (15 jaar), HAVO:

De opdrachten van school die ik moet maken gaan altijd goed. Ik weet wat en hoe ik het moet maken.

Het leerwerk leverde problemen op.

Van Hilde heb ik geleerd hoe ik de belangrijkste dingen uit een tekst haal en hoe ik deze kan leren. Ook het plannen hebben we geoefend.

Ook heb ik geleerd hoe het leren in mijn hoofd werk en waar ik dan rekening mee moet houden. Wat wel en niet goed werkt.

Ik heb de stof van een SO van geschiedenis op deze manier geleerd en had een 8,5! 

T. (10 jaar), groep 6:

Op school moest ik samen met een meisje uit mijn klas een samenvatting maken. Ik heb mijn nieuwe manier uitgelegd die ik bij Hilde heb geleerd. Omdat het meisje niet wist hoe het moest duurde het wel langer voordat we konden beginnen. Toen zijn we snel begonnen met het markeren met de 4 markers. Daarna hebben we een conceptmap getekend. Dat was heel leuk.

We waren het laatste klaar van de klas. Dat kwam ook omdat we later konden beginnen. Het hoogste punt van de klas was een 7. Wij kregen van de juf een 9. Wij krijgen nooit hoger dan een 9 bij ons op school. Dat vind ik wel raar.....

 


C. (8 jaar), groep 5:

Voordat ik aan deze training begon was ik altijd bezig met wat anderen van mij vonden. Ik  vond dit heel vervelend en had er last van. Dat liet ik wel niet merken hoor.

Nu denk ik vanuit mezelf en niet vanuit de ander. Ik durf vragen te stellen en om hulp te vragen. Als ik mijn best doe ben ik trots op mezelf en ben niet meer zo onzeker. Als ik een punt terug krijg voor een toets of zo vind ik het nog niet leuk als het niet zo goed is gegaan, maar ik ben niet meer zo snel verdrietig omdat ik meer zelfvertrouwen heb.

 

 

Dat we vaak spelletjes tussendoor hebben gedaan vind ik leuk. Eigenlijk zijn het geen spelletjes want je leert er iets van, zoals de tafeltjes en stevig staan. Maar dat ik dan iets leer, merk ik daarna pas. Het gaat vanzelf.

N., 3-HAVO:

Positief:

  • Leuke manier van werken
  • Genoeg te drinken
  • Fijn boek (werkboek en boek van beelddenken)
  • Leuke testjes
  • Fijne voorbeelden
  • Pennen of boeken hoeven niet mee of schriften
  • Leuke ideeën om te leren
  • Handige tips
  • Rekening houden met iedereen (goed begrijpen van ons)
  • Leuke lerares

Negatief: 

  • -

 

S., brugklas VWO+:

1. Nu weet ik hou ik mijn huiswerk na school kan maken.

 

 

2. Betere manieren om toetsen/woordjes te leren.